تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 28 ص

مطالب دیگر:
🔍پاورپوینت تحلیل بازار قیصریه زرتشتیان🔍پاورپوینت اداره فضولی مال غیر🔍پاورپوینت اداره شرکت با مسئولیت محدود🔍پاورپوینت اداره شرکت تضامنی🔍پاورپوینت ضوابط و استاندارد طراحی موزه🔍آشنایی با حقوق قرارداد بیع متقابل (BUY BACK ) با تأکید بر حوزه های نفت و گاز🔍پاورپوینت ارکان تعهد🔍پاورپوینت ادغام شرکت ها🔍پاورپوینت ارث حمل چیست🔍پاورپوینت تحلیل بیمارستان De Mataro اسپانیا🔍پاورپوینت تحلیل حمام آقانقی اردبیل🔍پاورپوینت تحلیل معماری مسجد امام اصفهان🔍پاورپوینت تحلیل بررسی سازه پوسته ای مرکز صنایع نوین و فناوری ساختمان CNIT🔍پاورپوینت تحلیل معماری عبادتگاه لوماس دو کوئر ناواکا🔍پاورپوینت تحلیل معماری میدان بادبزن ها ، کوئر ناواکا ، مکزیک🔍پاورپوینت تحلیل خانه بتنی با قالب هوای فشرده در کالیفرنیا ، آمریکا🔍پاورپوینت تحلیل تالار کنسرت تنریف – سانتیاگو کالاتراوا🔍پاورپوینت تحلیل مرکز فرهنگی و گالری هنری پل کلی سوئیس🔍پاورپوینت تحلیل میدان اسب دوانی زارزوئلا ، مادرید اسپانیا🔍پاورپوینت تحلیل گلخانه پروژه باغ بهشت ، پروژه عدن (Eden Project) انگلستان
تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 28 ص |1619853|download
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 28 ص آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 28 صفحه

قسمتی از متن .doc :

سرپرستی سازمان

مدیریت چیست؟

علم و هنر به کارگیری از اصول برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل امکانات و فعالیت های افراد برای رسیدن به هدف های خاص مؤسسه تعریف کرد.

اهمیت کارآیی و اثر بخشی مدیریت:

در عصر امروز اهمیت مدیریت تا بدانجاست که برخی از اندیشمندان شکست و موفقیت سازمان را گِروه عملکرد مدیریت آنها دانسته و معتقدند اگر سازمان مدیریت مؤثر نداشته باشد از ادامه کار باز می ماند یا از پایینی برخوردار خواهد بود.

پیتر دراکر:

مدیران کمیاب ترین و در عین حال با ارزش ترین سرمایه های سازمان هستند.

کارآیی:

به اجرای درست کارها در سازمان مربوط می شود. یعنی تصمیماتی که به هدف کاهش هزینه ها، افزایش مقدار تولید و بهبود کیفیت محصول اتخاذ می شوند کارآیی نسبت بازدهی به بازدهی استاندارد است بنابراین مفاهیم کارآیی و اثر بخشی از ملاکهای مهم ارزیابی عملکرد مدیریت و سازمان است به طوریکه بالا بودن میزان کارآیی و اثر بخشی به منزله موفقیت و عملکرد صحیح مدیریت و سازمان در تحقیق و دستیابی به اهداف مورد نظر است و پایین بودن کارآیی و اثر بخشی مدیریت و سازمان حاکی از عدم موفقیت عملکرد نامطلوب می باشد.

مدیریت علم. هنر؟

مدیر قبل از آن هم باید دانش و مدیریت را فراگیرد مدیری که دارای دانش و علم نباشد به هیچ وجه نمی تواند برنامه ریز، سازمان ده، کنترل گر و هدایت گر خوبی باشد بعد از آن که دانش مدیریت را فرا گرفت جنبه هنر بودن آن مطرح است این علم و دانش خود را در موقعیت های مختلف چگونه استفاده کند و جنبه احساسی مدیریت و قضاوتی آن مطرح می شود.

سایمون:

مدیریت را هم علم می داند و هم هنر. او معتقد است چنانچه مدیریت دارای تجربه کافی برای تصمیم گیری باشد و از تکنیک و روش های علمی نیز استفاده کند از موفقیت بیشتری در مدیریت برخوردار خواهد شد.

سطوح مدیریت در سازمان ( هرم مدیریت ):

1ـ سطح مدیریت عالی 2ـ سطح مدیریت میانی 3ـ سطح مدیریت عملیاتی

1ـ سطح مدیریت عالی: در این سطح که از همه بالاتر است مدیران درجه یکم سازمان که امروزه به آنان رئیس یا مدیر کل گفته می شود قرار دارند. مدیران رده بالا به تنظیم برنامه های بلند مدت و سیاست های کلی سازمان اقدام می کنند و عملکرد کارکنان سطوح پایین تر را کنترل می نمایند. به مدیران و کارمندان این طبقه استراتژیک هم گفته می شود.

2ـ سطح مدیریت میانی: در سطح مدیریت میانی، که بین دو سطح دیگر قرار دارد مدیران میانی و کارکنان ستادی فعالیت می کنند کارکنان ستادی تلاش دارند اطلاعات تازه را از مدیران و کارکنان سطح مدیریت عملیاتی جمع آوری و پس از طبقه بندی در اختیار مدیران و کارکنان سطح مدیریت عالی قرار می دهند و بر عکس، و از طرفی تصمیمات گرفته در سطح مدیریت عالی را طبقه بندی نموده و دستورالعمل های اجرایی را تنظیم و در اختیار مدیران و کارکنان سطح مدیریت عملیاتی برای اجرا قرار می دهند.

3ـ سطح مدیریت عملیاتی: در این سطح مدیران و کارکنانی فعالیت می کنند که مستقیماً با واحدهای اجرا و اهداف مؤسسه در ارتباطند مانند مدیر مدرسه راهنمایی که با دبیران و یا مسئول حسابداری که با حسابداران در ارتباطند.